Tillväxt tillsammans


Nyheter

Två trotjänare i nya roller

14 DECEMBER 2022

Markus Hagman är ny platschef på Repay i Köping. Han tar över efter Joakim Klinga som går vidare till en tjänst som säljchef för Repay Mitt och Syd. Markus och Joakim är två av Repays verkliga veteraner. Båda har jobbat i bolaget i 17 år.


Markus började på ATC AB i Arboga – som några år senare köptes av Repay – hösten 2005, direkt efter att han hade muckat från det militära. De senaste fem åren har han varit gruppledare för försäljningen, men under sina 17 år i företaget har han arbetat med det mesta: maskinoperatör, CAD-programmerare, innesäljare, beredning, programmering för rörlasermaskiner med mera.

– Det har varit roligt hela tiden, att jag jobbat med så många olika saker har gett mig en bra blick för helheten. Variationen på Repay gör att det aldrig blir enformigt, ingen dag är den andra lik. Vi har haft ett bra gäng i Köping i alla år också, alltid bra stämning, säger Markus.

När han nu tar rollen som platschef gör han det efter Joakim Klinga som började nästan samtidigt på Repay.

– Det känns jättekul med en ny utmaning. Jag och Jocke har arbetat mycket tillsammans under åren. Den senaste tiden har jag suttit mycket bredvid honom och lärt mig en hel del inför att bli platschef. Jag kan ju företaget väldigt bra efter alla år, det som främst blir nytt nu är att jag får ett större personalansvar för våra 15 anställda. Det blir viktigt att lyssna på alla, uppmuntra idéer, diskutera och se till att vi fortsätter satsa på personalens utveckling.

Joakim Klinga har varit platschef i Köping sedan 2009, men började redan 2005 som produktionsansvarig. Mycket har hänt fram till idag, inte minst har Repay vuxit rejält – både i Köping och över hela Sverige. Hans område som säljchef för Repay Mitt och Syd innefattar företagets enheter i Avesta, Ludvika, Köping, Uddevalla, Värnamo och den nyligen förvärvade verksamheten i Halmstad.

– Det blir spännande att göra något annat, komma ut i landet och träffa fler kunder och säljare. I Köping är vi specialister på rörlaserskärning, nu blir det lite bredare inriktning för mig eftersom våra enheter är experter på olika saker. När det gäller kundbesök är de ofta väldigt tacksamma, vi sköter oss och kunderna är nöjda.

Hur Repays försäljningsorganisation jobbar har Joakim Klinga bra koll på efter att under flera års tid haft möte med alla säljare på företaget minst en gång i veckan.

– I min nya roll handlar det mycket om att finnas till hands och se till att säljarna får den uppbackning de behöver. Det känns som att vi har ett riktigt bra gäng med säljare, jag känner alla väl. Vi rekryterar nu också fler säljare och efter nyår väntas vi ha tre nya på plats.