Tillväxt tillsammans

Nyheter

Höga betyg för Repay i kundundersökning

21 DECEMBER 2023

En person i fabriken

Repay får 8,4 av 10 i betyg i årets kundundersökning. Det är något högre än förra årets 8,0.
– Jättekul! Nästa år siktar vi ännu högre, säger Peter Jonsson, vd på Repay.

En man i fabriken

Repay har under några år genomfört en årlig kunderundersökning som ett led i sitt ständiga förbättringsarbete och för att veta att de gör rätt saker. I undersökningen mäts NKI i enlighet med Svenskt Kvalitetsindex, men även hur företaget uppfattas när det gäller ett antal kvalitetsfaktorer och associationsvärden. Varje Repay-enhet har valt ut ett antal kunder som kunnat svara anonymt.

Det totala kundnöjhetsbetyget landade på 8,4 (7,3 är väl godkänt enligt NKI:s indexvärde) och när det gäller associationsvärden – om kunden uppfattar Repay som pigga, enkla experter – blev medelbetyget ännu högre, 8,8.

– Kunderna är naturligtvis jätteviktiga för oss och vi är glada över att de gillar oss. Jag är väldigt nöjd med att alla tio Repay-enheter som deltog i undersökningen fick höga betyg. Det vill jag gärna se som ett tecken på att vi peppar varandra över hela landet att göra bra jobb, säger Peter Jonsson.

Bland alla lovord i kundundersökningen finns också en del kritik.

– Den tar vi självklart till oss. Vi vill hela tiden utvecklas och bli bättre. Det är bra när kunden säger till om något inte funkar som det ska, så att vi genast kan göra det bättre, säger Peter Jonsson.

  • Webbshop