Svets- och bearbetningsföretaget Limek har varit kunder hos Repay sedan 2021. Numera levererar de också i sin tur till Repay.
– Vi har en väldigt bra relation och hjälper varandra att växa, säger Christian Lindevall, VD på Limek.
Limek i Enköping skapar speciallösningar i stål med hjälp av ett kreativt tänk, professionell svetsning, svarvning, fräsning och kostnadseffektiv skärning. Bland kunderna märks exempelvis Comeco som tillverkar armeringsmaskiner, och Saint-Gobain Gyproc, en global ledare inom gipsindsutrin.
– Vi har en väldigt tillmötesgående maskinpark och är snabbfotade. Om en kund till exempel behöver fästen till en grävmaskin kan vi ordna det på en dag. Vi gillar att lösa problem åt våra kunder, säger Christian Lindevall.
Frigör tid
Repay och Limeks resa tillsammans började 2021 och har utvecklats mycket bara på några år. Limek anlitar bland annat Repay i Avesta för gas- och laserskärning av plåt. Sedan 1,5 år är även Repay kund hos Limek, då handlar det till exempel om artiklar som ska borras med hög precision.
– Vi lägger ut jobb på Repay som de kan göra snabbare än oss, därigenom frigör de tid som vi kan lägga på det vi är bra på. En fördel med att handla av Repay är också att de ingår i en koncern som köper stora volymer stål och plåt och därför kan hålla konkurrenskraftiga priser, säger Christian Lindevall.
Trivs tillsammans
Att Repay och Limek har stor nytta av varandras kompetens är en viktig anledning till att relationen har fördjupats alltmer. En annan är att företagen trivs tillsammans och har ett stort förtroende för varandra.
– Repay är smidiga att samarbeta med, de är lyhörda och det sitter aldrig fast. Om det blir något hack på vägen löser de alltid det snabbt, säger Christian Lindevall.
– Vi har en jättebra dialog med Limek och tänker nog rätt lika, båda är väldigt lösningsorienterade, säger Henrik Hedberg, teknisk säljare på Repay i Avesta.