Nyheter

Evelina – ny innesäljare i Avesta

10 DECEMBER 2025

Evelina ny innesäljare

Evelina Karlsson är innesäljare på Repay i Avesta sedan i september.
– Lagandan här är riktigt bra, alla ställer upp för varandra och gör sitt bästa för att kunderna ska bli nöjda, säger hon.

Elmia Repay

Vad gjorde att du fastnade för Repay och rollen som innesäljare?

– Jag hade jobbat med att sälja läder i sex år när jag såg att Repay sökte en innesäljare och tyckte att deras rekryteringsannons stämde så bra in på mig. Det kändes som en kul utmaning, att vara säljare i en ny bransch. På anställningsintervjun fick jag en bra känsla för Repay, och den visade sig ju stämma.

Vad utmärker Repay som arbetsplats?

– Alla är väldigt lösningsorienterade och gör sitt bästa för att kunderna ska bli nöjda i alla led. För mig som innesäljare är det underbart att komma till produktionen och alltid bli bemött av medarbetare som det aldrig sitter fast för. Attityden är alltid: Det löser vi!

Hur skulle du beskriva rollen som innesäljare, vad är mest utmanande?

– Min roll är att vara en länk mellan kunden och produktionen. Jag är fortfarande ny på jobbet och lär mig något nytt varje dag. Det är oftast korta ledtider, många kunder vill ha snabba leveranser.

Vilka kundtyper arbetar du främst med, och hur anpassar du dig efter deras behov?

– Vi har allt från små verkstäder till stora industriföretag som kunder och de kan ha lite olika behov, så det gäller att vara lyhörd och lära sig att läsa av kunderna. För en del kan det till exempel vara viktigt att det blir en snabb och enkel leverans, medan andra kan ha höga krav på olika certifikat.

Vad är viktigast för att bygga långsiktiga kundrelationer?

– Att lova det man kan hålla, så kunden känner förtroende. Och att visa engagemang, bry sig om både personen man har kontakt med och företaget, hålla sig uppdaterad om vad som är på gång hos dem. Jag tycker det blir bäst när det blir som en kompisrelation, kunden ska alltid lätt kunna ringa mig och fråga om det är något.

Hur samarbetar du med produktionen för att säkerställa att kundernas behov möts?

– Vi har en tät dialog varje dag, så att vi håller koll på allt som ska levereras och att det levereras i tid. Eftersom vi har många snabba leveranser så är det också viktigt att kunna vara flexibel, kommer det en expressbeställning kan vi behöva prioritera om i produktionen.

Hur håller du dig uppdaterad om produkter, materialegenskaper och branschtrender?

– Jag är nyfiken och frågar mycket! Som ny är det mycket att lära sig. Om material, artiklar, maskiner, skärmetoder och benämningar. Det är fullt upp varje dag! Som tur är har jag en rutinerad kollega i Patrik Kvarnström, som jobbar med offerering och beredning. Han kan allt om Repay och branschen och kan svara på alla mina frågor.

Vad gör du helst när du inte jobbar?

– Jag har två barn som har var sin ponny och ofta tävlar på helgerna, så det blir mycket ridning. Min familj bor på en gård på landet 4,5 mil från Avesta, där vi också har hästarna. Resor är också ett intresse. Jag var rätt nyligen två veckor i Thailand med en kompis som fyllde 40 samtidigt som mig. När vi reser med familjen blir det ofta tåg inom Sverige, min sambo jobbar på SJ.

  • Webbshop